Rozkład dnia
Dzieci młodsze (3-4 LATKI)
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY MŁODSZEJ (3 latki)
PODSTAWA PROGRAMOWA REALIZOWANA JEST W CZASIE PRACY GRUPY
6:00 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci: manipulacyjne, tematyczne, konstrukcyjne w poszczególnych kącikach zainteresowań, rysowanie, rozmowy w małych zespołach, oglądanie książeczek i inne; kształtowanie umiejętności społecznych m. in. zgodne współdziałanie w zabawie, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, wdrażanie do zachowania porządku, dbania o zabawki. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. |
8:00 - 8:20 |
Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe ze śpiewem, zabawy rytmiczne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, np. oddechowe, artykulacyjne, manualne, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Ćwiczenia poranne. |
8:20 - 8:30 |
Przygotowanie do śniadania - czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego. |
8:30 - 8:45 |
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych - doskonalenie umiejętności świadomego wyboru i podejmowania decyzji w sprawie odżywiania, estetyki spożywania posiłków, samodzielności. |
8:45 - 9:00 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Nauka mycia rąk, sposobu korzystania z toalety z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego. |
II CZĘŚĆ DNIA |
|
9:00 - 9:15 |
Zajęcia dydaktyczne z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego ( zajęcie według rozkładu) - edukacja w zakresie mowy i myślenia, przyrodnicza, edukacja ruchowa, edukacja kulturowo- estetyczna, edukacja matematyczna. Zajęcia i zabawy wspomagające z udziałem specjalisty. Zabawy z językiem angielskim. Zajęcia dodatkowe: Zajęcia z religii - wszystkie zajęcia z zachowaniem wytycznych GIS i MZ. |
9:15 – 10.00 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków - doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery - poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w sali z zachowaniem reżimu sanitarnego. |
10:05 - 10:15 |
Przygotowanie do drugiego śniadania. |
10:15 -10:25 |
Drugie śniadanie. |
10:25- 11:10 |
Zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela. Stwarzanie dzieciom odpowiednich, bezpiecznych warunków do zabawy- z przestrzeganiem wytycznych Gis- u. |
11:10- 11:20 |
Czytanie bajek przez nauczyciela. Rozwijanie słownictwa u dzieci na podstawie słuchanych bajek i wierszy. |
III CZĘŚĆ DNIA |
|
11:20 -11:30 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne, samoobsługowe z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego. - czynności porządkowe, wspomaganie rozwoju mowy. |
11:30 - 12:00 |
Obiad - celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie poprzez prawidłowe odżywianie z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego. |
12:00 - 12:15 |
Czynności opiekuńcze i higieniczne, przygotowanie do leżakowania - nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby. |
12:15 - 14:00 |
Leżakowanie. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych i literatury dziecięcej. |
14:00 - 14:15 |
Przygotowanie do podwieczorku, ubieranie się - wyrabianie nawyków. Czynności porządkowe, opiekuńcze i higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. |
14:15 - 14:30 |
Podwieczorek - estetyka, czystość, kultura spożywania posiłków, prawidłowe odżywianie. |
14:30-15:00 |
Zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości, praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. |
15:00-16:00 16:00-16:30 |
Słuchanie bajek i opowiadań nauczyciela na postawie literatury dziecięcej, prace gospodarcze w kącikach zainteresowań, zajęcia z inicjatywy dzieci, lepienie, kolorowanie, zabawy i gry stolikowe. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy dowolne dzieci według wyboru. Dyżur przedszkola – poniedziałek i wtorek. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY MŁODSZEJ (3,4 latki)
PODSTAWA PROGRAMOWA REALIZOWANA JEST W CZASIE PRACY GRUPY
I CZĘŚĆ DNIA |
|
6:00 - 8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci: manipulacyjne, tematyczne, konstrukcyjne w poszczególnych kącikach zainteresowań, rysowanie, rozmowy w małych zespołach, oglądanie książeczek i inne; kształtowanie umiejętności społecznych m. in. zgodne współdziałanie w zabawie, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, wdrażanie do zachowania porządku, dbania o zabawki. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. |
8:00 - 8:20 |
Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe ze śpiewem, zabawy rytmiczne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, np. oddechowe, artykulacyjne, manualne, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Ćwiczenia poranne. |
8:20 - 8:30 |
Przygotowanie do śniadania - czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience w reżimie sanitarnym z powodu pandemii Covid |
8:30 - 8:45 |
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych - doskonalenie umiejętności świadomego wyboru i podejmowania decyzji w sprawie odżywiania, estetyki spożywania posiłków, samodzielności. Pełnienie dyżurów. |
8:45 - 9:00 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience w reżimie sanitarnym z powodu pandemii Covid. Nauka mycia rąk, sposobu korzystania z toalety. |
II CZĘŚĆ DNIA |
|
9:00 - 9:30 |
Zajęcia dydaktyczne z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego ( I zajęcie według rozkładu) - edukacja w zakresie mowy i myślenia, przyrodnicza, edukacja ruchowa, edukacja kulturowo- estetyczna, edukacja matematyczna. Zajęcia i zabawy wspomagające z udziałem specjalisty. |
9:30 - 9:45 |
Zajęcia dodatkowe: Zajęcia z religii / Zabawy z językiem nowożytnym - język angielski. |
9:45 - 10:00 |
Zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela. Stwarzanie dzieciom odpowiednich, bezpiecznych warunków do zabawy. |
10:00 - 10:05 |
Przygotowanie do drugiego śniadania. |
10:05 -10:10 |
Drugie śniadanie. |
10:10 - 11:20 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania sie, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków - doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery - poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w sali lub na basenie kulkowym (brak sprzyjających warunków atmosferycznych). |
III CZĘŚĆ DNIA |
|
11:20 -11:30 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne w reżimie sanitarnym z powodu pandemii Covid, czynności samoobsługowe - porządkowe, wspomaganie rozwoju mowy. Pełnienie dyżurów - np. nauka nakrywania stołu do obiadu. |
11:30 - 12:00 |
Obiad - celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie poprzez prawidłowe odżywianie. |
12:00 - 12:15 |
Czynności opiekuńcze i higieniczne, przygotowanie do leżakowania - nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby. |
12:15 - 14:00 |
Leżakowanie. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych i literatury dziecięcej. |
14:00 - 14:15 |
Przygotowanie do podwieczorku, ubieranie się - wyrabianie nawyków. Czynności porządkowe, opiekuńcze i higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. |
14:15 - 14:30 |
Podwieczorek - estetyka, czystość, kultura spożywania posiłków, prawidłowe odżywianie. |
14:30-15:00 |
Zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości, praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. |
Słuchanie bajek i opowiadań nauczyciela na postawie literatury dziecięcej, prace gospodarcze w kącikach zainteresowań, zajęcia z inicjatywy dzieci, lepienie, kolorowanie, zabawy i gry stolikowe. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy dowolne dzieci według wyboru. Pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci. |
Dzieci starsze (4-5-LATKI)
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY MŁODSZEJ (4,5- latki)
PODSTAWA PROGRAMOWA REALIZOWANA JEST W CZASIE PRACY GRUPY
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY STARSZEJ (5- LATKI)
PODSTAWA PROGRAMOWA REALIZOWANA JEST W CZASIE PRACY GRUPY
I CZĘŚĆ DNIA |
|
7:00-8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci: przestrzeganie reżimu sanitarnego w poszczególnych kącikach zainteresowań, rysowanie, rozmowy w małych zespołach, oglądanie książeczek i inne: kształtowanie umiejętności społecznych m.in. zgodne współdziałanie w zabawie, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, wdrażanie do zachowania porządku, dbanie o zabawki. |
8:00-8:20 |
Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. |
8:20-8:30 |
Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania- czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Przestrzeganie reżimu sanitarnego. |
8:30-8:45 |
Śniadanie- realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych- doskonalenie umiejętności świadomego wyboru i podejmowania decyzji w sprawie odżywiania, estetyki spożywania posiłków, samodzielności. Pełnienie dyżurów. |
8:45-9:00 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych. Przestrzeganie reżimu sanitarnego. |
II CZĘŚĆ DNIA |
|
9:00-10:00 |
Zajęcie dydaktyczne w oparciu o program wychowania przedszkolnego (2 zajęcia wg rozkładu)- edukacja w zakresie mowy i myślenia, przyrodnicza, edukacja ruchowa, edukacja kulturowo- estetyczna, edukacja matematyczna. |
10:00-11:20 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego ( nauka ubierania się, wiązanie sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków- doskonalenie czynności ). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym, zajęcia z religii. Przestrzeganie reżimu sanitarnego. |
III CZĘŚĆ DNIA |
|
11:20-11:30 |
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne, samoobsługowe, organizacyjno-porządkowe, wspomaganie rozwoju mowy. |
11:30-12:10 |
Obiad- celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie poprzez prawidłowe odżywianie. Czynności higieniczne. |
12:10-12:40 |
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek- bajkoterapia, słuchanie muzyki relaksacyjnej- wyciszenie. |
12:40-13:55 |
Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Samodzielna zabawa dzieci- podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. |
13:55-14:00 |
Przygotowanie do podwieczorku- czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14:00-14:15 |
Podwieczorek- estetyka, czystość, kultura spożywania posiłków, prawidłowe odżywianie, przestrzeganie reżimu sanitarnego. |
14:15-15:30 |
Słuchanie bajek i opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, prace gospodarcze w kącikach zainteresowań, zajęcia z inicjatywy dzieci, lepienie, kolorowanie, zabawy i gry stolikowe. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy dowolne dzieci według wyborów. Pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci. |
Dzieci starsze (5-6-LATKI)
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY STARSZEJ (5,6-latki)
PODSTAWA PROGRAMOWA REALIZOWANA JEST W CZASIE PRACY GRUPY
I CZĘŚĆ DNIA |
|
6:30 - 8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów |
8:00 - 8:20 |
Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca |
8:20 - 8:30 |
Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania - czynności higieniczne |
8:30 - 8:45 |
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych - doskonalenie umiejętności świadomego wyboru i podejmowania decyzji w sprawie odżywiania, estetyki spożywania posiłków, samodzielności. Pełnienie dyżurów. |
8:45 - 9:00 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych. |
II CZĘŚĆ DNIA |
|
9:00 - 10:00 |
Zajęcia dydaktyczne w oparciu o program wychowania przedszkolnego |
10:00 - 11:20 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. (w sali jeśli brak sprzyjających warunków atmosferycznych). Zabawy z językiem obcym nowożytnym, zajęcia z religii. |
III CZĘŚĆ DNIA |
|
11:20 - 11:30 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne, samoobsługowe, organizacyjno - porządkowe, wspomaganie rozwoju mowy. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu. |
11:30 - 12:10 |
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie poprzez prawidłowe odżywianie. Czynności higieniczne. |
12:10 - 12:40 |
Relaks, odpoczynek dzieci: słuchanie i czytanie bajek - bajkoterapia, słuchanie muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. |
12:40 - 13:55 |
Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Edukacja dotycząca promocji zdrowia. Edukacja związana z bezpieczeństwem własnym i innych; zasady bezpieczeństwa podczas Covid-19. |
13:55 - 14:00 |
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14:00 - 14:15 |
Podwieczorek – estetyka, czystość, kultura spożywania posiłków, prawidłowe odżywianie. |
14:15 -16:30 |
Słuchanie bajek i opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, prace gospodarcze w kącikach zainteresowań, zajęcia z inicjatywy dzieci, lepienie, kolorowanie, zabawy i gry stolikowe. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy dowolne dzieci według wyboru. Pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY STARSZEJ (6-latki)
PODSTAWA PROGRAMOWA REALIZOWANA JEST W CZASIE PRACY GRUPY
I CZĘŚĆ DNIA |
|
6:30 - 8:00 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów |
8:00 - 8:20 |
Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca |
8:20 - 8:30 |
Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania - czynności higieniczne |
8:30 - 8:45 |
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych w reżimie sanitarnym- doskonalenie umiejętności świadomego wyboru i podejmowania decyzji w sprawie odżywiania, estetyki spożywania posiłków, samodzielności. Pełnienie dyżurów. |
8:45 - 9:00 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience w reżimie sanitarnym. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych – mycie zębów. |
II CZĘŚĆ DNIA |
|
9:00 - 10:00 |
Zajęcia dydaktyczne w oparciu o program wychowania przedszkolnego |
10:00 - 11:20 |
Z zachowaniem reżimu sanitarnego: czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. W sali lub na basenie kulkowym (brak sprzyjających warunków atmosferycznych). Zabawy z językiem obcym nowożytnym, zajęcia z religii. |
III CZĘŚĆ DNIA |
|
11:20 - 11:30 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne, samoobsługowe, organizacyjno – porządkowe w reżimie sanitarnym, wspomaganie rozwoju mowy. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu. |
11:30 - 12:00 |
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie poprzez prawidłowe odżywianie. |
12:00 - 12:40 |
Relaks, odpoczynek dzieci: słuchanie i czytanie bajek - bajkoterapia, słuchanie muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. |
12:40 - 13:55 |
Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-‑ stymulującym oraz praca dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. |
13:55 - 14:00 |
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14:00 - 14:15 |
Podwieczorek – estetyka, czystość, kultura spożywania posiłków, prawidłowe odżywianie. |
14:15 -16:30 |
Słuchanie bajek i opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, prace gospodarcze w kącikach zainteresowań, zajęcia z inicjatywy dzieci, lepienie, kolorowanie, zabawy i gry stolikowe. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy dowolne dzieci według wyboru, pobyt na świeżym powietrzu za zachowaniem reżimu sanitarnego, rozchodzenie się dzieci. |